Silkeslen ,slät och Fin Hud

Högteknologisk Skönhetsvård

Hem     Behandlingar     Produkter     Utbildning     Priser      Erbjudanden     Profil     Nyheter     Kontakt

IPL-Acnebehandling

Varför får man acne?
Acne orsakas av tilltäppning och inflammation i talgkörtlarna.
Acne börjar

vanligtvis i tonåren när hormonförändringar orsakar att talgkörtlarna förstoras och blir tilltäppta. Talgkörtelmynningen täpps till av den ökade talgkörtelproduktionen. Acnebakterien (propionibacterium acne) kan sedan lätt växa, vilken gör att komedoner har blivit infekterade.

Hur behandlas acne med Pulsar?
IPL använder en speciell våglängd som effektivt kan användas för att döda bakterierna. Man ser resultat av behandlingen upp till tre gånger snabbare än med traditionella hudkrämer och medicinering.

Hur går behandlingen till?
Huden rengörs och en kall gel appliceras på området av huden som ska behandlas. Genom en ljusprisma leds ljuspulsen mot huden. Vid varje puls upplever man värme och lite stickningar. Prismat flyttas med ca 10% överlappning över hela området.

Hur många behandlingar behövs?

Hela behandlingen består i åtta ljusbehandlingar under fyra veckor, dvs två gånger per vecka. Vi behov av fler behandlingar kan man upprepa behandlingen efter ca två veckor. Kunden ska använda en god hemvårdsprogram som ges av terapeuten för att få ett effektivt resultat av behandlingen och förebygga att acnen kommer tillbaka.

Hur känns behandlingen?
Man kan känna små stickningar efterföljt av värme under behandlingen?

Vem får bra resultat av behandlingen?
Personer med lätt till medelsvår acne, med ett fåtal eller flera komedoner, men inga stora bölder får bästa och snabbaste resultatet. I andra fall kan man upprepa behandlingen efter ca två veckor. Vissa personer svarar inte på behandlingen pga. att acnen orsakas av annat än acnebakterien.

Hur lång tid tar behandlingen?
Hela ansiktet behandlas på ca 10 min.

Vad händer efter behandlingen
En lätt rodnad kan uppkomma. Under behandlingens gång kan man ibland få en övergående uppblossning
av acne mellan andra och sjätte behandlingsomgången, beroende på bakterieförstörelsen och frisättande av inflammatoriska substanser. Detta är övergående. Kunden får inte klämma hemma mellan behandlingarna och ansiktet ska rengöras med mild acnerengörning.

Vad bör man tänka på före och efter behandlingen?
Man får inte sola eller använda brun utan sol- produkter ca fyra veckor före och två veckor efter behandlingen. Solskyddsfaktor över 30 bör användas flera gånger om dagen om man vistas mycket i solen.
Man bör använda bra acneprodukter för att förebygga återfall och följa de råd som ges av terapeuten.

Är ljuset farligt?

IPL- ljuset är ett ofarligt ljus som är synligt för ögat. Det förekommer inga ultravioletta strålar som anses vara farliga. Ljuspulserna kan kännas som ett varmt litet stick i huden efterföljt av värme.

Nyheter

Lipolaser »
Fettreducering med omedelbara resultat med succén lapex bcs lipolaser

Lapexbcs i TV »
Fox 40 News har visat den evolutionerande lapex lipolaser i TV.

Hälsomässan »
Besök oss och prova på lipolaser behandlingen till reducerat pris på hälsomässan i Norrköping den 23-25 oktober

Plazakvinna »
Har testat Lapex bcs fettreduceringslasern hos oss.

Nya Behandlingar »
Snart kommer vi att erbjuda den revolutionerande radiovågsmetoden för rynkreducering och cellulitbehandlingar med den senaste chokvågsterapin som slår sönder fettdepåerna och reducerar celluliter

Resultat syns från första behandlingen

Utbildning »

Vill du arbeta med lipolaser eller IPL.

vi erbjuder utbildning vid köp av valfritt system från oss.